Klassbeskrivningar

Står inte alla beskrivningar här på sidan finns de på bokningssidan, tryck på aktuellt pass så kommer beskrivningen.

Cykelstudion

 

 

 

 

Kom igång pass

Träning för dig som inte är van att träna regelbundet eller som vill prova på något nytt.

 

MAQ

• Står för: Muscle Action Quality.
• Inriktar sig på: Rörlighet, smidighet, styrka, balans och koordination.
• Kallas ibland: ”Träning för att orka träna.”
• Används av många: Såväl elitidrottare som barn kan använda maq. Används också inom sjukgymnastik 
• I ett examensarbete på Gymnastik- och Idrottshögskolan från 2007 testades resultatet av 8 veckors maq-träning. Resultatet var klara förbättringar i koordination, balans och rörlighet.

 

Spinning – Du som är nybörjare cyklar efter egen förmåga. Kondition, fettförbränning och smidiga muskler är resultatet när du tränar spinning. Cykling i grupp är ett enkelt och roligt sätt att bättra på konditionen.

Spinning/TRX - Konditionsträning och TRX

EgenTräning – Tid i varmbadet till att utöva egen träning.

Spinning/ Cirkelträning - Konditionsträning i 30 min och därefter stationsträning med olika redskap där vi jobbar oss igenom hela kroppen.

 

 

Mera utmaning

Enkel och rolig träning för dig som utövat gruppträning tidigare.

Spinning – En komplett cykelrunda med uppförsbackar, raksträckor och blandad terräng.  Intensiteten reglerar du själv med hjälp av motståndet på cykeln. För dig som spinnat tidigare.

Aqua Pilates – Prova på effektiviteten av Pilates i vatten.

Vattengympa – Träning i människans första element. Innehåller övningar för kondition, koordination och styrka samt avslutas med skön stretch.

DanSa -Det här är klassen för dig som vill svettas, dansa och ha kul. Den bygger på enkla och roliga rörelser med låtlista från nya och remixade gamla favoriter – helt enkelt det perfekta sättet att dansa på.

 

Tuffa pass med enklare koreografi

Rygg träning - Pass med lugnare tempo. Vi lägger fokus på muskulaturen kring mage, rygg, och höft/bäcken.Vi använder tyngden från den egna kroppen men gummiband, viktplattor, käpp eller andra redskap kan användas

Body Pump – Vill du få smidigare och starkare muskler samtidigt som du ökar förbränningen så är detta något för dig! Effektiv och tuff styrketräning, där du tränar hela kroppen med hjälp av en skivstång. Du anpassar själv vikten efter egen förmåga. Passet är förkoreograferat för att du skall kunna känna igen dig och ta i lite till nästa gång och nästa och nästa. Ett pass från LesMills

TRX - En träningsform där du jobbar med hela kroppen och den egna kroppstyngden som vikt. Passar alla eftersom du själv bestämmer vad tungt det skall bli.

Spinning 70 - En spinningklass för dej som vill ha det lilla extra.

MCD Kombat - Du jobbar med egna kroppen och utmanar med övningar från box, karate och thai chi. Vänder sig till dej som har tränat ett tag! Förenklade rörelser som är anpassade till gruppträningen och pga detta behöver du ingen kampsportsbakgrund.

Core/Pilates - Hela kroppen sätts i arbete med olika övningar som utmanar din balans och styrka i bålen. Vid visa pass använder vi vikter, bollar för att förstärka effekten av träningen.

Morgon Mix/Xfit- Tuffa och utmanande övningar som gör att du tränar hela kroppen, kondition och styrka.

 

Bygg & Bränn- Instensivt och roligt styrkepass med konditioninslag, bra utmaning för hela kroppen

 

 

 

 

Konditionsträning med mera tänk

För dig som vill ha mer koreografikrävande träning.

StepEtt enkelt och roligt step pass. Tränar du detta regelbundet kan du förbättra flåset, koordinationen och även din styrka. 

 

Lugn och harmoni

 

Yoga- Kommer att förändra din syn på din kropp för alltid. Kroppen får en helt ny längd och styrka, samtidigt som du blir av med stress och spänningar. Yoga kommer garanterat att få dig att må bättre!

Fokusering och uppmärksamhet på vår insida.  

Pilates – Här kombineras styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning.

Vatten QigongEn klass för dig som söker lugn, harmonisk och avkopplande vattenträning. Vi arbetar med andning och medvetna rörelser.

Aqua Yoga-i vattnets närvaro slappnar kroppen av helt naturligt. Känslan av viklöshet i vattnet får stress i utmatade leder att mjukt stabilisera sig och frigöra späningar och obehag. Släpp allt om att prestera och ta dig i varmt vatten där du kan slappna av och komma överens med kroppen, andas och prova rörelser mjukt tillsammans med andningen.