Klassbeskrivningar

Om du känner att du vill ha mer information om olika klasser, tveka inte att kontakta oss på mcd@motionscentercd.se 

Cykelstudion

 

 

 

 

 

 

 

Kom igång pass

Träning för dig som inte är van att träna regelbundet eller som vill prova på något nytt.

Sittgympa -Enkel träning för dig som behöver behålla och utveckla rörlighet, mjuka upp kroppen och ha massor av kul! :)

Röris -Ett pass där vi tränar både kondition och kordination

MAQ

• Står för: Muscle Action Quality.
• Inriktar sig på: Rörlighet, smidighet, styrka, balans och koordination.
• Kallas ibland: ”Träning för att orka träna.”
• Används av många: Såväl elitidrottare som barn kan använda maq. Används också inom sjukgymnastik 
• I ett examensarbete på Gymnastik- och Idrottshögskolan från 2007 testades resultatet av 8 veckors maq-träning. Resultatet var klara förbättringar i koordination, balans och rörlighet.

Spinning Du som är nybörjare cyklar efter egen förmåga. Kondition, fettförbränning och smidiga muskler är resultatet när du tränar spinning. Cykling i grupp är ett enkelt och roligt sätt att bättra på konditionen.

VattenträningTid i varmbadet till att utöva egen träning.

Cirkelträning - Stationsträning med olika redskap där vi jobbar oss igenom hela kroppen.

 

 

Mera utmaning

Enkel och rolig träning för dig som utövat gruppträning tidigare.

Spinning En komplett cykelrunda med uppförsbackar, raksträckor och blandad terräng.  Intensiteten reglerar du själv med hjälp av motståndet på cykeln. För dig som spinnat tidigare.

Vattengympa Träning i människans första element. Innehåller övningar för kondition, koordination och styrka samt avslutas med skön stretch.

 

Tuffa pass med enklare koreografi

Body Pump Vill du få smidigare och starkare muskler samtidigt som du ökar förbränningen så är detta något för dig! Effektiv och tuff styrketräning, där du tränar hela kroppen med hjälp av en skivstång. Du anpassar själv vikten efter egen förmåga. Passet är förkoreograferat för att du skall kunna känna igen dig och ta i lite till nästa gång och nästa och nästa. Ett pass från LesMills

Body Shape - En enkel och effektiv träningsform där vi använder oss av kroppstyngd, fria vikter och gummiband för att göra träningen utmanande. En träningsklass med fokus på figurformande övningar.

TRX - En träningsform där du jobbar med hela kroppen och den egna kroppstyngden som vikt. Passar alla eftersom du själv bestämmer vad tungt det skall bli. I Passet TRC/Core använder vi inte bara trx band utan stora pilates bollar.

Combat - Kampsportsinspirerade övningar,ibland med användning av redskap och ibland kan det räcka med egen kroppsbelastning. Effektiv och fettförbrännande träning.

 

 

 

 

 

 

 

Ute träning

Ute Qi gong-vi jobbar med mjuka enkla rörelser som hjälper kroppen att slappna av och lägger fokus på dina andetag.

Ute sittgympa-vi jobbar sitande och tränar in styrka,rörlighet,balans för hela kroppen.

Ute Fys 30 min-träning som utmanar din kondition, styrka så att du kan prestera mera och känna att du på kort tid kan ge kroppen en riktig boost.

 

Lugn och harmoni

Pilates Här kombineras styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning.

Stela män och kvinnor - Blandning av medicinsk yoga, stretch, qi gong och tai chi.Ett mjukt och underbart sätt att sköta om kroppen.

Vatten QigongEn klass för dig som söker lugn, harmonisk och avkopplande vattenträning. Vi arbetar med andning och medvetna rörelser.